#include using namespace std; using ll = long long; int main(){ ios::sync_with_stdio(false); cin.tie(0); int n, m, u, v; cin >> n >> m; int sqN = 640; vector pos(n); //vector> world(n); vector> fri(n); vector> g(n); vector> G(n); for(int i = 0; i < n; i++){ cin >> pos[i]; pos[i]--; } for(int i = 0; i < m; i++){ cin >> u >> v; u--, v--; g[u].emplace_back(v); g[v].emplace_back(u); } for(int i = 0; i < n; i++){ if(g[i].size() >= sqN){ fri[i].resize(n, 0); } } for(int i = 0; i < n; i++){ for(auto &&j : g[i]){ if(g[j].size() >= sqN){ G[i].emplace_back(j); fri[j][pos[i]]++; } } } int Q; cin >> Q; while(Q--){ cin >> u >> v; u--, v--; if(pos[u] == pos[v]){ cout << "No" << '\n'; continue; } bool flag = false; if(g[u].size() < sqN){ for(auto &&c : g[u]){ if(pos[c] == pos[v]){ flag = true; break; } } }else{ flag = fri[u][pos[v]] >= 1; } cout << (flag ? "Yes" : "No") << '\n'; if(!flag) continue; for(auto &&c : G[u]){ fri[c][pos[u]]--; fri[c][pos[v]]++; } pos[u] = pos[v]; } }